سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای جویای دانش، سربلندی دنیا و رستگاری آخرت است [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :22
کل بازدید :112260
تعداد کل یاداشته ها : 76
103/2/14
3:12 ص

مقاله ترجمه شده:تاثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد سازمانی؛ نقش میانجی راهکارهای منابع انسانی با عملکرد بالا

کلید واژه ها: نقش استراتژیک منابع انسانی، راهکارهای منابع انسانی با عملکرد بالا ، عملکرد سازمانی، تفویض

نام مجله: مدیریت منابع انسانی

سال انتشار: 2013 میلادی

چکیده

این تحقیق تاثیر یک نقش استراتژیک مدیریت منابع انسانی بر عملکرد مالی سازمان را بررسی می کند. داده های نظرسنجی از 118 سازمان مالی و تولیدی در اردن مورد تحلیل قرار گرفته است تا مسیر میانجی شده تعدیلی بین یک نقش استراتژیک برای مدیریت منابع انسانی و عملکرد مالی سازمان را بررسی کند. یافته اول، که راهکارهای منابع انسانی با عملکرد بالا رابطه بین نقش استراتژیک منابع انسانی و عملکرد را میانجی گری می کنند، پیشنهاد می دهد که موقعیت متخصص منابع انسانی به عنوان یک شریک استراتژیک، مشروعیت ابتکارات منابع انسانی را ارتقا داده، همچنین تامین منابع و پشتیبانی اجرایشان را تسهیل می کند. یافته دوم، که تفویض مدیریت صف رابطه بین نقش استراتژیک منابع انسانی و راهکارهای منابع انسانی با عملکرد بالا را تعدیل می کند، یک مبادله بین یک تمرکز استراتژیک و عملیاتی را برای متخصصان منابع انسانی پیشنهاد می دهد، و همچنین ارزش اجرای راهکار منابع انسانی نهفته را در مدیریت عملیاتی مشخص می کند.

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

تاثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد سازمانی؛ نقش میانجی راهکارهای منابع انسانی با عملکرد بالا

فایل Word ترجمه مقاله


  
  

مقاله ترجمه شده:فرهنگ اطلاعاتی و اثربخشی سازمانی

کلید واژه ها: فرهنگ اطلاعاتی ، اثربخشی سازمانی ، مدیریت اطلاعات

نام مجله: مجله بین المللی مدیریت اطلاعات

سال انتشار: 2013 میلادی

چکیده

این مقاله یک نوع شناسی از فرهنگ های اطلاعاتی را با ترکیب تحقیقات تجربی و تئوریکی در علم سازمان و علم اطلاعات توسعه می دهد. چهار نوع فرهنگ اطلاعاتی پیشنهاد می شود. در یک فرهنگ نتیجه گرا ، هدف مدیریت اطلاعات این است که سازمان را قادر سازد تا در بازار یا بخش خود رقابت کرده و موفق شود. در یک فرهنگ قانون مدار ، اطلاعات به دنبال آن است که عملیات های داخلی را کنترل کرده، و قوانین و خط و مشی ها را تقویت کند. در یک فرهنگ رابطه محور ، اطلاعات به دنبال آن است که ارتباطات ، مشارکت، و احساس هویت را تشویق کند. در یک فرهنگ ریسک پذیر ، اطلاعات به دنبال آن است که نوآوری ، خلاقیت ، و کشف ایده های جدید را تشویق کند. ما انتظار داریم که اکثر سازمان ها درجات متغیری از هنجارها و رفتارها از هر چهار نوع را نشان دهند، و این که نیمرخ فرهنگ اطلاعاتی یک سازمان می تواند با اثربخشی اش مرتبط باشد. مقاله با نگاهی به ارزش کاربردی و تئوریکی یک بررسی نظام مند از فرهنگ اطلاعاتی و ارتباطش با اثربخشی سازمانی پایان می یابد. 

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

فرهنگ اطلاعاتی و اثربخشی سازمانی

فایل Word ترجمه مقاله


  
  

مقاله ترجمه شده:رهبری تحول آفرین به عنوان مقدمه رفتار شهروندی سازمانی تغییرگرا

کلید واژه ها: رفتار شهروندی سازمانی تغییرگرا ، حالت های شناختی انگیزشی ، جو نوآورانه

نام مجله: مجله تحقیقات کسب و کار

سال انتشار: 2013 میلادی

چکیده

این تحقیق یک چارچوب عمومی از انگیزش اثرگذار را به کار می گیرد تا یک مدل که تاثیر بعد ملاحظات فردی از رهبری تحول آفرین و جو سازمانی در رفتار شهروندی سازمانی تغییرگرا را می سنجد، را پیشنهاد داده و آزمایش کند. در این مدل، حالت های شناختی عاطفی افراد (خودکارایی نقش گستر و مسئولیت احساس شده برای تغییر سازنده ) به عنوان متغیرهای میانجی عمل می کنند. برای اولین بار در این ادبیات (تحقیق)، این مقاله یک مدل شامل مقدمات رهبری و جو سازمانی را برای رفتار شهروندی سازمانی توسعه می دهد. با استفاده از یک نمونه از 602 کارمند اسپانیایی با تحصیلات عالی، مدل سازی معادلات ساختاری نشان می دهد که مدل پیشنهادی با داده ها برازش خوبی دارد. نتایج تحقیق نشان می دهد که همه فرضیات معنی دار هستند، بنابراین نتایج تحقیقات پیشین که روابط همراه با میانجی بین رهبری تحول آفرین و دیگر ابعاد رفتار شهروندی سازمانی یافته بودند را تایید می کند. 

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

رهبری تحول آفرین به عنوان مقدمه رفتار شهروندی سازمانی تغییرگرا

فایل Word ترجمه مقاله


  
  

مقاله ترجمه شده:بین المللی شدن، نوآوری و سازمان ها: سه واژه ای که رقابت پذیری شرکت ها در بازارهای نوظهور را تقویت می کنند

کلید واژه ها: بازارهای نوظهور ، بین المللی شدن ، نوآوری ، سازمان ها

نام مجله: مجله مدیریت بین المللی

سال انتشار: 2013 میلادی

چکیده

دهه گذشته افزایش در میزان تحقیقات متمرکز بر و پیرامون شرکت ها در بازارهای نوظهور و سطوح رقابتی در حال ترقی شان در هر دوی بازارهای خانگی و به صورت مهم تر در بازارهای جهانی را شاهد بوده است. در همان زمان، ادبیات با رویکرد تخصصی تعداد رو به افزایشی از داستان موفقیت شرکت ها را مستند ساخته است که از اقتصاد بازارهای نوظهور نشات می گیرد. ما ادعا می کنیم که برتری رو به افزایش شرکت ها در بازارهای نوظهور یک نتیجه پدیده های با ارتباط متقابل است: بین المللی شدن با آهنگ حرکت سریع شرکت ها در بازارهای نوظهور در هر دوی اقتصاد بازارهای در حال توسعه و توسعه یافته؛ میزان به سرعت رو به افزایشی که موسسات تجاری در اقتصادهای نوظهور بر فرایندهای دانش بنیان و نوآوری تمرکز می کنند؛ و تکامل مداوم سازمان ها در این بازارها، مخصوصا در موضوع آزادسازی اقتصادی.

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

بین المللی شدن، نوآوری و سازمان ها؛ سه واژه ای که رقابت پذیری شرکت ها در بازارهای نوظهور را تقویت می کنند

فایل Word ترجمه مقاله


  
  

مقاله ترجمه شده: یک مدل کسب و کار دولایه و تحقق آن برای کارآفرینی

کلید واژه ها: برنامه های کاربردی ، نوآوری ، اینترنت، صفحه خانگی یک میلیون دلاری

نام مجله: مجله تحقیقات کسب و کار

سال انتشار: 2013 میلادی

چکیده

کارآفرینان برای پیشرفت اقتصادی مهم هستند. طراحی مدل کسب و کار برای کمک به کارآفرینان حیاتی است. این مطالعه یک مدل کسب و کار دولایه را برای کارآفرینان پیشنهاد می دهد، که از یک مدل مفهومی و یک مدل مالی تشکیل شده است. مدل مفهومی ایده یک کسب و کار جدید را توصیف می کند که برای شرح دادن یک کسب و کار مفید است. مدل مالی اعداد کسب و کار جدید را عرضه می کند که مدل کسب و کار را حساب پذیر و قابل اندازه گیری می سازد. مدل کسب و کار دولایه کاربردی تر است از آنجایی که از یک طرف، مدل موضوعات مفهومی و مالی را برای جلوگیری از سردرگمی جداگانه مورد بحث قرار می دهد؛ و از سوی دیگر، مدل هر دوی مدل های مفهومی و مالی را ادغام می کند تا یک دیدگاه جامع از کسب و کار عرضه کند. هر یک از مدل های مفهومی و مالی روابط میان مولفه ها یشان را عرضه می کنند. به علاوه، مدل کسب وکار دولایه روابط بین هر دوی مدل ها را نشان می دهد. این مطالعه مدل کسب و کار را با کاربرد اینترنت واقعیت می بخشد. به علاوه، دو مورد واقعی، شامل برنامه های کاربردی و صفحه خانگی یک میلیون دلاری، شیوه ها (انجام کار) را با مثال نشان می دهند.

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

یک مدل کسب و کار دولایه و تحقق آن برای کارآفرینی

فایل Word ترجمه مقاله


  
  

مقاله ترجمه شده: سیر تکاملی اولیه پایه های تئوری و استراتژی رفتاری سازمان

کلید واژه ها: تئوری سازمان ؛ استراتژی ؛ تاریخچه مدیریت ؛ تئوری رفتاری سازمان ؛ جیمز مارچ ؛ هربرت سیمون

نام مجله: مجله مدیریت اروپایی

سال انتشار: 2013 میلادی

چکیده

در حالی که حوزه (ها)ی تئوری مدیریت و تاریخچه ایده های نوین در مدیریت، آموزش کسب و کار و سازمان ها ریشه های ذهنی متفاوت بسیاری دارند، سه نفر مشهور در علوم رفتاری از (دانشگاه) کارنگی ملون (جیمز مارچ، هربرت سیمون و ریچارد سیرت) که دیدگاه های رفتاری را در سازمان ها پایه ریزی کردند نه تنها فقط برای سهم جمعی شان در پایه ریزی حوزه رفتار سازمانی به آن صورت که امروز می شناسیم، بلکه همچنین برای سهم های فردی شان پس از آن در این حوزه شناخته می شوند. سازمان ها و تئوری رفتاری بنگاه زمینه لازم را برای بسیاری از پیشرفت های بعدی در تئوری سازمان و مدیریت شامل تحقیق در یادگیری، مدیریت استراتژیک، اقتصاد سازمانی و رویه های سازمانی فراهم کردند (گیبونز، 2003؛ پیرس، بوئرنر و تییس، 2002؛ ویلیامسون، 2002، 2004؛ آئوگییر و تییس، 2005، 2009).

علاوه بر فراهم کردن قدری پیشینه درباره اثر کارنگی، این مقاله سلسله و پیشرفت برخی از آثار پدارن پایه گذار آن، را پیگیری می کند، و این نکات را ارائه می دهد (1) در حالی که اثر هربرت سیمون از محدوده های اصولی فراتر می رود، او فقط یک کار را انجام داد، تلاش در درک عقلانیت محدود در تصمیم گیری و (2) اثر جیمز مارچ که از آنجایی که او بسیار تحت تاثیر پیشرفت در مطالعات سازمانی قرار گرفته بود به یک شیوه تکامل مشترک این حوزه را شکل داده است.  

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

سیر تکاملی اولیه پایه های تئوری و استراتژی رفتاری سازمان

فایل Word ترجمه مقاله


  
  

مقاله ترجمه شده: استراتژی آسان ساخته است؛ تفکر در قالب مجموعه های سه تایی

کلید واژه ها: استراتژی ؛ مدیریت استراتژیک ؛ تفکر ؛ سازمان ها ؛ چارچوب فناوری ؛ مدل ذهنی ؛ اصل اوکام ؛ ادغام ها و تملک ها

نام مجله: افق های کسب و کار

سال انتشار: 2013 میلادی

چکیده

در این جهان با پیچیدگی فزاینده ، مدیران به طور ویژه به دنبال توصیه های متخصصان برای ترسیم یک مسیر در پیش رو هستند. آنها هنوز با مجموعه ای (مانند یک کیک حلقوی) از استعاره ها ، روش ها، و مدل ها روبرو می شوند؛ که اغلب، همان مفاهیم قدیمی در ظاهر جدید (مانند یک نوشیدنی کهنه در بطری های جدید) است. این مقاله به مدیران کمک می کند تا به طور موثری با آشفتگی ها برخورد کنند. این مقاله یک قالب مثلثی را ارائه می کند که مفاهیمی را که، برخلاف لحن مقایسه ای، بیشتر مشابه هستن تا این که متفاوت باشند ، ادغام می کند. این طرح بر اساس سه نوع نمودار ون است: تفکیک، احاطه، و اشتراک. تفکیک بر خودمختاری ؛ احاطه بر کنترل؛ و اشتراک بر همکاری دلالت دارد. هر استراتژی سازمانی یک تعادل از این سه متغیر است. هنگامی که این الگوی مجموعه های سه تایی درک شود، مدیران می توانند "مطالعه سریعی" بر ادبیات درباره استراتژی، فناوری / سازمان، ادغام ها و تملک ها، و ادراک داشته باشند - همچنین همانندها یی در این نوشته ها ببیند. آنها همچنین بهتر قادر خواهند بود تا با این مسائل استراتژیک به صورت سیستمی و موثر مواجه شوند، و با مخاطبین گسترده سازمانی ارتباط برقرار کنند.

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

استراتژی آسان ساخته است؛ تفکر در قالب مجموعه های سه تایی

فایل Word ترجمه مقاله


  
  

مقاله ترجمه شده: مسائل در حال ظهور در تئوری و تحقیقات درباره مدیریت منابع انسانی الکترونیکی

کلید واژه ها:سیستم های مدیریت منابع انسانی ؛ مدیریت منابع انسانی الکترونیکی

نام مجله: بررسی مدیریت منابع انسانی

سال انتشار: 2013 میلادی

چکیده

در دهه های گذشته، فناوریتاثیر چشم گیری بر فرآیندها و عملکرد های مدیریت منابع انسانی داشته است. برای مثال، فناوری، خصوصا در وب جهان گستر ، کمک کرده است تا بسیاری از فرآیندهای منابع انسانی شامل: برنامه ریزی منابع انسانی، استخدام، گزینش، مدیریت عملکرد، جریان کار و پاداش دهی اصلاح شوند. این سیستم های جدید متخصصان منابع انسانی را قادر ساخته است تا خدمات بهتری برای همه ذینفعان شان (برای مثال: متقاضیان ، کارمندان، مدیران) فراهم کنند، و بار اجرایی در این زمینه را کاهش داده است. با وجود استفاده گسترده از این سیستم ها، یک کمبود تعجب انگیزدر تئوری و تحقیقات درباره موضوع مشاهده می شود. در نتیجه، هدف این موضوع خاص این است که: الف) تئوری و تحقیقات درباره سیستم های مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی الکترونیکی را پیش ببرد، ب) مسیرهای جدیدی برای تحقیقات درباره موضوع پیشنهاد دهد، و ج) اثربخشیاین سیستم ها در سازمان ها را افزایش دهد. در نتیجه، این مقاله سیر تکاملی سیستم های مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی الکترونیکی را بررسی می کند ، یک مرور اجمالیاز ادبیات موجود را فراهم می کند، و مقالات در این موضوع خاص را معرفی می کند.

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

مسائل در حال ظهور در تئوری و تحقیقات درباره مدیریت منابع انسانی الکترونیکی

فایل Word ترجمه مقاله

 


  
  

مقاله ترجمه شده: تئوری شبکه عوامل و مسئله مفهوم منبع در مدیریت استراتژیک

کلید واژه ها: تئوری شبکه عوامل ؛ منابع ؛ استراتژی

نام مجله: مجله اسکاندیناوی مدیریت

سال انتشار: 2010 میلادی

چکیده

با وجود گستردگی بحث درباره منابع و استراتژی در ادبیات مدیریت، ابهام زیادی حول هسته سازنده منابع سازمانی وجود دارد. رویکردهای الهام گرفته از بسط های تئوریکی در جامعه شناسی فناوری، که به صورت گسترده ای به عنوان تئوری شبکه عوامل شناخته می شود، می تواند راههای مختلف تصور تشکیل منابع به عنوان روابط پایدار محتمل الوقوع مردم، اسناد و فناوری را فراهم کند. این تحقیق ارتباط پویا بین استراتژی و منابع را به صورت یک فرضیه در نظر می گیرد و با تعیین مسیرهای آتی برای تحقیقات تجربی به پایان می رسد.

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

تئوری شبکه عوامل و مسئله مفهوم منبع در مدیریت استراتژیک

فایل Word ترجمه مقاله


  
  

مقاله ترجمه شده: درجه بندی های چند منبعیِ شایستگی های مدیریتی و اعتبار پیش بینی شان برای اثربخشی مدیریتی و سازمانی

کلید واژه ها: درجه بندی های چندمنبعی، بازخورد 360 درجه، شایستگی های مدیریتی، اثربخشی مدیریتی، اثربخشی سازمانی

نام مجله: مدیریت منابع انسانی

سال انتشار: 2014 میلادی

چکیده

این تحقیق اعتبار پیش بینی درجه بندی های چندمنبعیِ شایستگی های مدیریتی را برای اثربخشی مدیریتی و سازمانی مورد بررسی قرار داده است. داده ها از 155 زیردست، 59 همتا، و 28 سرپرست جمع آوری شد تا نسبت به برداشت هایشان درباره شایستگی های مدیریتی درکی را برای مدیران شان فراهم کند. با توجه به متغیر پیامد (یعنی اثربخشی)، واحدهای اندازه گیری در هر دوی سطح فردی (درجه بندی های زیردستان، همتایان، و سرپرستان از مدیران) و سطح سازمانی (کارت امتیازی متوازن) مورد استفاده قرار گرفتند. همان طور که انتظار می رفت، زیردستان، همتایان و سرپرستان دیدگاه های متمایزی درباره شایستگی های مدیریتی دارند که با اثربخشی مرتبط است. علاوه بر این، شایستگی های مدیریتی خاص برحسب اعتبار پیش بینی شان به ترتیب برای اثربخشی مدیریتی و سازمانی متفاوت هستند. نتایج تحقیق مان نشان می دهد که رویکرد چندمنبعی و چندروشی در ارزیابی هر دوی شایستگی های مدیریتی و اثربخشی مدیریتی و سازمانی ارزشمند است. همچنین مفاهیم متعددی برای راهکارهای مدیریت منابع انسانی مورد بحث قرار گرفته است.

 

لینک دانلود ترجمه و اصل مقاله:

درجه بندی های چند منبعیِ شایستگی های مدیریتی و اعتبار پیش بینی شان برای اثربخشی مدیریتی و سازمانی

فایل Word ترجمه مقاله


  
  
<      1   2   3      >